Dags att börja ha ett liv?

Jag känner att mitt sociala liv har slagits ner i spillror, jag träffar aldrig någon nuförtiden. Ja, det finns en förklaring men nu tycker jag att det är dags att ändra på det.

Jag ska börja träffa Asrin och Soma oftare, då jag ska börja plugga med dem (ja, jag vet att jag har sagt det förut men inte gjort det, men nu ska det ske!). Jag ska försöka träffa Sevve för att se hur hennes nya liv ser ut, hon har ju gått från punkt A till Ö på några månader bara. Men jag vill träffa Mariam och lill Adam också, även se hur deras liv ser ut nu. Det var länge sen.

Det har varit så himla mycket den senaste tiden. Jag valde att flytta rätt så plötsligt, så att packa ner och upp har varit en vardag för mig. Vi har slitit som bara den här hemma hos föräldrarna för att få plats med mina saker och sängen har släpats tillbaka till sin gamla forna plats. Samtidigt som allt detta sker så närmar sig julen, vilket oftast leder till stress eftersom man måste julstäda, julpynta och köpa en massa presenter.

Jag har även haft väldigt mycket plugg, har suttit och präntat in åtta böcker (där alla har minst 400 sidor!) för att klara en tenta, som jag nu tror gick åt helvete. Plugget, städningen och flyttningen har verkligen tagit över mitt liv. Åh, har blivit så trött på det och det har även skapat sina förslitningar på mitt s.k sociala liv. Usch!

Jag måste skärpa mig, men att jag nu ska börja jobba NATT i nio dagar gör inte saken bättre. Juste, jag fick jobbet. Jag blev lite orolig en stund, men.. Det var inget att oroa sig över. Jag och syrran hamnade i samma grupp, så jag kommer ha sällskap hela tiden. Vi får se hur det blir med vägen dit och hem igen, om vi tar bilen eller tåget. Skönt med variation iallafall.. :)

nemo saltat sobrius.


Speak up!
lollo

det är synd att vi aldrig kan få till en träff..

2008-12-04 @ 22:55:11
URL: http://daloatf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0