Sommaren.

Jag vet att sommaren är en bit bort, men man kan inte låta bli att längta. Jag vet inte heller vad jag ska göra under sommaren, men jag vill ju självklart resa bort. Jag och syrran planerar en resa till Rom, fast då runt min födelsedag. Det ska vara som ett sätt att fira att jag blir en gammal kärring. Blir inte Rom av, så blir jag inte direkt besviken ifall London dyker upp. Sedan tar ju Soma examen och jag har fått för mig att hon vill åka iväg någonstans, jag tänker Grekland. Direkt, utan tvekan.

Soma är vad vi kan kalla nykomling, ungefär som Ulrika var när vi tog henne till Frankrike. Hon har aldrig rest någonstans förut till sitt hemland, tror jag iallafall. För mig var Grekland ett paradis, just för att det handlar enbart om att sola, äta och bara ta det lugnt. Jag tror att man behöver det ibland, avslappning. Så Soma, är det något du tänker på så hakar jag med till Greklands vackra stränder.

Dessutom har jag lovat Lara att åka ner till henne, då tilsammans med hela familjen då vi har rätt så många släktingar där. Dock har jag börjat bli lite osäker, med tanke på att USA lockar mig. Jag har ju min kusin där borta som jag saknar oerhört mycket just för att jag inte har träffat honom på.... ja, fyra år kanske? Han har världens finaste hem med pool, i Las Vegas. Vem vill inte dit liksom? Vi får se. Jag har ju åkt ner till Lara nu flera gånger, fyra eller fem gånger men aldrig till USA. Så, ja... Hehe! :)

Som sagt, jag älskar att resa. Jag gör det när som helst, oavsett om det kommer innebära att jag får leva på vatten och bröd resten av året.

Problemet som dyker upp nu handlar inte bara enbart om hur tid och pengar ska räcka till, utan det finns en sak som jag vill göra under augusti. Just nu känns det inte som om det kommer ske, trots att jag verkligen vill det och har faktiskt längtat. Men det kommer att kosta en massa på grund av vissa skäl.. Så, jag vet inte direkt hur det blir för jag tror att jag kan fixa båda, bara jag fixar ett jobb. Eller, bara jag får mitt sommarjobb denna sommar också. Då är hela året klart för mig! :) En sak jag har lärt mig är att allt ordnar sig i slutändan! :)

Måste plugga nu! 

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0