Vinyl/Grammofon.

Jag har alltid velat ha en riktig gammaldags grammofon, men tyvärr verkar sådana inte finnas någonstans. Jag har letat, men inte funnit. Det finns dock fina vinyl spelare, dem där platta som ser lite mer moderna ut. Inte direkt vad jag vill ha, men jag antar att ljudet är väl detsamma. En brun, lite gammal och sliten. Härligt.

Sedan en massa LP-skivor med Bocelli, Sinatra, Pavarotti, Presley och Pausini (om det finns). Man lägger in skivan och hör braket innan det börjar spelas. Känns inte det lite gammalt, mysigt och lite romantiskt?

Ifall det är någon som vet vart jag kan få tag på grammofon (vinyl också) så sägs bara till.

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0