En kort paus..

Från paris bilderna. Jag la upp ett par idag, imorgon blir det fler. Sedan ännu mer när Ullis skickar sina, för hon har bilder från vår utgång. Imorgon blir det hemdags, då jag beger mig till Uppsala för att leva "ensamhets livet". Jag kommer få laga egen mat, städa och en massa annat skit som jag slipper här hemma. Faaan också! Men men, det blir plugg och återigen plugg för att nu jävlar ska det skrivas bra.

Jag kan erkänna att jag inte gillar min lärare som jag har för tillfället. Jag tror att han inte är redo för att komma tillbaka till Uppsalas Universitet. Jag fick inte så bra som jag ville på min tenta, men jag klarade den. Det räcker inte för mig, inte när det gäller historia. Jag vill forska, men han håller på att sabba det för mig. Jag VET när jag skriver något bra, denna gång skrev jag riktigt bra men det var inte tillräckligt. Konstigt, med tanke på att jag skrev ALLT han sa under sina föreläsningar och seminarium. Jag tänker inte nämna namn här, men jag kommer att kämpa inför denna tenta. Jag vill överklaga för att jag tycker att jag har blivit orättvist bedömd, men jag såg att INGEN i klassen fick VG. Han sa, under fredagens föreläsning, att han var stolt över att alla fick så bra resultat.

Jag kan säga en sak som lärarkandidat. Ifall ingen av mina elever fick bra betyg, toppbetyg, så skulle jag känna mig misslyckad som lärare. Jag skulle förstå att det är något är fel i min rättning eller undervisning, men han verkar inte ha någon koll alls. Jag har stor respekt för professorer och andra som har kämpat sig upp för högre utbildning, såsom jag gjorde med Peter Schalk när han gav mig mitt första IG. Jag förstod honom, klandrade inte ens honom men det här är bara idiotiskt.

Jag vet inte vad jag ska göra, för jag har aldrig överklagat förut. Jag tror inte ens att det hjälper att överklaga. Jag får väl hålla igen och kämpa ordentligt på nästa tenta, men det är samma lärare. Har jag då en chans eller kommer han vara "stolt över oss"?

nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0