Böcker.

Det viskas om bokrea snart och jag älskar böcker. Jag har inte köpt några böcker alls i år, just för att det har blivit väldigt många och vi har inte direkt mycket plats hemma. Jag fick slänga fem-sex påsar för inte så länge sedan och det svider rejält för en bokmal som jag. Trots detta så kliar det i fingrarna när jag ser alla böcker jag MÅSTE ha.

   

Jag älskar Antiken, av många olika anledningar.
Första boken är skriven av Gierow, P G / Sjöstedt, L.
De två andra är del 1 och 2 och skrivna av Thukydides.
Den sista boken är skriven av Goldsworthy, Adrian.

   

Alla tre är skrivna av Dick Harrison och har fått mycket beröm för dessa böcker!
Jag funderar på att skriva om slaveriet som B-uppsats i historia,
men jag vill först veta lite mer om det.




Jag har alltid velat lära mig mer om Vietnam krigen,
men jag har aldrig haft den "perfekta" boken.
De andra är så invecklade och blandar in en massa annat.
 Denna bok passar nog mig perfekt!

Skriven av Smedberg, Marco.



Samma sak gäller det för Korea.
Korea och Vietnam krigen är något man bör kunna och jag skäms
över att inte ha tillräckligt med kunskap kring detta.

Skriven av Lundgren, Christer.

 

Dessa två vill jag verkligen läsa!
Jag vill veta mer om denna situation och
dessa böcker ger nog mig information från båda håll.

Första boken är skriven av Nathan, Susan.
Den andra boken är skriven av  Malm, Andreas.



Denna bok vill jag bara ha för nöjes skull.
Jag tycker konspirationer och liknande är så spännade,
trots att man inte tror på mer än hälften.

Skriven av Svahn, Clas / Wall, Gunnar / Ulwencreutz, Lars / Persson, Åke / Hellberg, Anders.



Som sagt, jag är väldigt intresserad av folkmord. Trots att det ALLTID
slutar med att jag gråter floder lyckas jag alltid läsa flera eller titta på fler dokumentärer.
Jag tycker att man borde lära sig om alla folkmord/massaker på vår jord för att förstå vilken
idioti det råder på vår jord. Inte från den ondas sida, utan från vår sida.
Vi bara sitter här och gör ingenting, vi blundar istället för att det är bekvämare.

Skriven av Fröberg Idling, Peter.



Jag vill lära mig mer om Ryssland just för att det har
varit en stormakt förr och påverkade omvärlden otroligt mycket.

Skriven av Pipes, Richard



Ja, jag är bara intresserad av det.

Skriven av Riad, Lotta



Det här måste man bara veta om, just för att det är religion och historia i ett.
Eller, det kanske bara är jag som blir helt exalterad över sånt här.

Skriven av Thomas Laird.



Han var en stor man som ändrade väldigt mycket, på en kort tid.
Man måste veta, åtminstone lite, om Julius Ceasar.

Skriven av J.F.C Fuller.



Jag MÅSTE ha den här boken.
Jag ääääääääääälskar sånt här, och bara måste läsa denna.
Det är mystisk, spännade och hemlighetsfullt.
Det finns många tankar om den, så.. Ja! :)

Skriven av Michael Baigent & Richard Leigh.




Folkmordens historia - behöver jag säga något mer?

Skriven av Gerner, Kristian / Karlsson, Klas-Göran.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0