Gamla testamentet, Hesekiel 11:16-21

Ja, jag har fört dem långt bort bland folken och skingrat dem i främmande länder.
Men jag har varit något av en helgedom för i de länder där de befinner sig. Säg därför:
Så säger Herren Gud: Jag skall samla in er bland folken och föra er tillbaka från de länder
dit ni skingrats, och åt er skall jag ge Israels land. När de återvänt dit skall de
 avlägsna alla vidriga beläten och alla avskyvärda bruk. Jag skall ge dem ett nytt hjärta
och fylla dem med en ny ande. Jag skall ta bort stenhjärtat ur kroppen på dem och ge dem
 ett hjärta av kött, så att de följer mina bud och håller sig till mina stadgar och lever efter dem.



Min egen tolkning av det är; människor förs runt om på grund av deras misstag. De förvirrar sig bland det onda och om man tror, spelar ingen roll vilken religion, så samlar Gud en och ger tillbaka det som en gång var ens eget. Det gäller bara att tro på Gud och se till att leva så rättfärdigt som man kan. Väljer man att slänga bort något som en gång i tiden var ens eget så gäller det att bara tro.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0