Absolut, mer skatt! Ja!

”Vi ska vara stolta”
Rebellerna i videoklippet härrör från al-Nusra Front, en gren av al-Qaida som är allierad med Syriska Nationella Rådet (SNC). Sedan 2012 får rebellerna bistånd av Sverige och samma år bjöd Fredrik Reinfeldt in SNC för att hålla styrelsemöte i Stockholm. Enligt statsministern ska svenska skattebetalare dessutom vara stolta över att de ger mest pengar i världen till konflikten i Syrien.

– Vi är en av världens största bidragsgivare och ger över 110 miljoner till situationen i Syrien och jag tycker att vi ska vara stolta över det, sade Fredrik Reinfeldt när han kommenterade Sveriges stöd till rebellerna i somras.

Hela artikeln kan du hitta HÄR!

Jag är så himla trött på alla idioter som går runt och tror på fullaste allvar att rebellerna ska ändra på Syrien. Rebellerna ska tydligen, om man ska tro på omvärlden, befria landet från dess tyranni och elände. Istället förstör dessa såkallade hjältar landet. De kommer att fortsätta bryta ner landet och avrätta massvis med oskyldiga människor. På grund av dessa idioter har mer än hälften av min släkt behövt fly och jag kan inte längre åka tillbaka. Det här är en plats som jag bryr mig om, ett land där jag har tusentals fina minnen. Det är där jag träffade min blivande man när vi var tretton år gamla. Det är borta, helt och hållet nu. Sedan kommer idioterna, som bor i Sverige, och säger att vi ska vara stolta över att vi stödjer rebellerna. Det är just dessa människor som la en bomb i vår by, och såg till att brännskada min kusins man. En man som har tre små barn och som nu inte längre kan fly från landet. Det är just dessa människor som skär ut soldaters hjärtan och ÄTER det. Är det sådant vi ska stödja? 

Jag säger inte att den syriska milisen har gjort rätt hela vägen fram till idag. Båda sidorna har bliod på händerna. Fast varför uppstod det en revolution när Syrien utvecklades till något bra, till ett land med stora möjligheter till demokrati? Jag har själv sett utvecklingen och mina släktingar har också deltagit i den förändringen. USA väljer att se Bashar som en diktator, då blir han tydligen världens ondaste människa. Bara för att USA är otroligt pengakåta, och även maktgalna. 

Jag är trött på idioter som tror blint på media. En parasit som förgiftar människors intelligens, och de som har lite av det förlorar vettet direkt. 



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0