Folkmord.

Stockholms Universitet ska ha föreläsningar kring ämnet "Folkmord" där de kommer gå igenom tre folkmord. Det kurdiska, armeniska och judiska. Det är den 4 maj här i Stockholm och jag missar den för jag kommer vara i Barcelona. Typiskt! Det är KSAF som ordnar det hela men jag skulle nog få komma ändå, trots att jag inte är kurd eller pluggar på Stockholms Universitet. Jag vill gå.

Ni anar inte hur intresserad jag är av det här eftersom vissa folkmord har inte alls blivit uppmärksammade. Jag förstår inte hur folk kan vara så nonchalanta kring detta. Jag skulle så gärna vilja vara där och bara lyssna på allt de har att säga. 

För er som är i Sverige då och vill gå så kan ni få information från denna hemsida. Om vissa av er bestämmer sig för att närvara så får ni mer än gärna höra av er om hur det var och ifall ett nytt tillfälle dyker upp. Snälla.

nemo saltat sobrius.



Speak up!
Gurgin

Hej Milazlatnikova!

Kul att du verkar så intresserad! Självklart får alla folkgrupper komma, kurder judar armenier svenskar osv spelar ingen roll. Alla som intresserar sig får komma.

jag kan filma hela temadagen och sända det till dig så kan du titta på det från Barcelona!

hälsningar /G

2008-04-19 @ 15:34:25
URL: http://gurgin.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0