Händelser.

Det är sant som man säger, att allt händer på en och samma gång. Det kan inte komma stegvis, nej. Det måste exploderas direkt, alltihop. Ena saken efter det andra, sedan blir det tyst. Inget händer på hur länge som helst, alla väntar på nästa explosion.

Allt verkar hända nu, när jag har min tenta. Jag kan ju knappt koncentrera mig, jag har inte kunnat göra det. Jag bara sitter och tänker på allt annat, samtidigt som jag har ett tryck över brösten eftersom jag verkligen inte vill göra om tentan. Jag vill bara att det ska vara tisdag, klockan två. Då är jag nog hemma, klar med allt. Jag vill bara städa för fullt, duscha och bara kolla på filmer och serier. Äta en massa skit och bara tänka. Tänka över allt som har hänt, grubbla för mig själv och strunta blankt i Kalmarunionen, Digerdöden och Islams expansion. Jag kan då lägga det bakom mig, tills jag iallafall får veta ifall jag har klarat det hela eller inte. Då kan vi börja gnälla igen. :)

nemo saltat sobrius.


Speak up!
Ellinor

Det jag skrev i Evelinas blogg missförstår du. Jag drar inte alla invandrare över en kam. Jag vet att det finns massor som "sköter sig" eller vad man ska säga. Jag har träffat massor. Men efter att jag växt upp i Ronna, där kanske 97% invandrare bor, så vet jag att en anledning till att det blev stökigt i klassrummet, matsalen, skolgården och på gatorna var att det var någon invandrare som startade. Vi flyttade därifrån och visst blev det bättre, men det har fortsatt i alla mina skolor jag gått i.

Så jag skulle inte vilja att mitt barn skulle bli utsatt för det jag har. Och därför ville jag berätta för Evelina hur jag känner, hur jag ser Södertälje. Min åsikt. Jag har inte sagt att alla andra tycker så.

Ha en bra dag!

2008-10-20 @ 16:59:27
URL: http://regnvatten.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0