Invandrare.

Vissa människor behöver se helheten! Jag är så trött på vissa människor som väljer att se det negativa hela tiden, att döma människor ständigt. Varför gör man så?

Jag är rätt så känslig när det gäller "invandrar-frågan", vilket stör Domaren lite för att han har lagt ner det. Han bryr sig inte lika mycket, men jag gör det. Jag är så trött på att ständigt behöva försvara mig själv just för att jag kommer från ett annat land, att jag har brunt hår med bruna ögon. Jag älskar att åka utomlands för då är man inte en invandrare längre, utan en turist. När jag var i Paris så blev jag bemött på ett trevligt sätt (oavsett vad man säger om parisare). Så fort jag kom till Sverige mötte jag en otroligt otrevlig flygvärdinna, men hon var inte otrevlig mot min svenske vän Ullis. Det var det första jag mötte när jag kom till Sverige efter min Paris resa och då insåg jag hur jävla trött jag är på det här.

Förstå för en gångs skull att jag inte går runt med en jävla pistol i bakfickan, att jag inte jagar svenskar och hotar dem. Jag pratar inte med brytning, jag använder inte slang. Jag håller inte på med brott, snatteri och knark. Jag känner ingen i mitt umgänge som sysslar med det. Ingen. Men neeej, vissa människor har bestämt sig att alla invandrare är dåliga människor. Jag är så trött på att ALLTID behöva kämpa lite extra bara för att folk tror att jag är dummare. På mIn förra praktik som jag hade första året som lärarstudent fick jag frågan: Förstår du allt i det svenska språket? Det måste vara omöjligt att kunna perfekt svenska när man talar andra språk.

Jag talar perfekt svenska (några fel blir det, men det blir det hos alla). Jag har aldrig haft problem med svenskan, utan har ibland fått hoppa över vissa saker just för att jag kunde det så bra. Bara för att jag kan prata två andra språk till, vid sidan om svenskan så betyder det inte att jag är dummare än alla andra. De brukade tala lite "långsammare" så att jag skulle förstå och förklara vad varje ord betydde.

Det är sånt jag är trött på, att ständigt behöva dumförklaras och anses vara ett hot. Men samtidigt är jag så trött på mig själv som orkar bry mig om dessa idiotiska tankar. Jag tänker lägga ner det här, köra mitt eget race och anser några att Uppsala är en dålig plats för att några invandrare bor här, så varsågod. Det är bara ni som förlorar på det, inte jag.

Jag är stolt över min bakgrund, samtidigt som jag är stolt över att vara svensk.

nemo saltat sobrius.


Speak up!
Anonym

Bara att acceptera att vissa helt enkelt inte tycker om invandrare liksom många invandrare skriker svennefitta, svennar osv på stan efter en. Kommer från södertälje ja. Det finns minst lika mkt rasism inom t ex syriangängen i södertälje där dom skriker hora efter svenska tjejer osv. Så tro mig det är inte synd om invandrarna som beter sig så. Visst alla är inte sådana nej absolut inte men alla svenska tjejer är inte horor eller fittor men ändå har jag bl a fått höra sånt fastän jag bara haft en och samma kille i mitt liv. Ja så det är inte synd om någon. Sen späs det på när 20 invandrarkillar hoppade på två svenska tjejer vid centralen, kan säga så här svenska killar är INTE så fega. Har du NÅNSIN hört om tjugo svenska killar som skulle misshandla två tjejer totalt??? NEJ det har du inte. Det är tyvärr något inom kulturen men som tur är så är inte alla lika sviniga och har den kvinnosynen.

2008-10-18 @ 18:25:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0