What to do?

Ibland känner man sig verkligen seg, att man bara vill bort. Jag vill det, jätte gärna. Bara resa någonstans, tillbaks till Paris kanske. Eller Rom, London eller följa min dröm, Latinamerika. Jag vill göra något, istället för att bara sätta mig bakom hundratals böcker och läsa, läsa och läsa. Jag vet att jag gör det för min framtid, för min och Domarens också då vi har börjat prata om framtid. (Ja, jag har inte tagit upp det i bloggen och tänker inte göra det heller för folk är så sjukt grymma på att pressa en.)

Men sen då..? När man är klar med allt, ska man då fortsätta samma veva men få lön. Att jobba. Vad händer sen, vad händer med alla drömmar man har haft, alla ambitioner man trodde skulle ta en någonstans och all hopp? Vart har det försvunnit? Kan man kombinera detta, ett äventyrligt liv med ett stabilt. Jag behöver båda delarna, båda världarna. Men hur kan man kombinera dessa två? Hur kan jag fortsätta leva min fantasi värld där jag är lycklig samtidigt som jag fortsätter i den riktiga världen med människor jag älskar?

Nu låter jag otroligt skum, men det är så Ally Mcbeal får mig att känna mig. Jag älskar serien för att det är som om de har skrivit om mig, mitt liv. Förutom att jag ser folk som inte finns, för det gör jag inte.



nemo saltat sobrius.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0