Fy och blä

Idag. Imorgon. Söndag. Sedan är det totally finito.

Igår blev jag så arg att jag blev VARM! Kan ni fatta hur arg jag var då? Jo, varför var jag så arg? För att det finns vissa äckliga människor på jobbet som inte kan göra något. Två bastards till bröder och deras två varor, två för 99:- per natt. Så kan man tro, såsom de beter sig. Jag ville bara gå dit och låsa in dem i ett rum och slänga en prutt på dem, hela jävla högen. Jag hatar dem så jävla mycket och det värsta med allt är att jag sitter brevid dem. Jag ser och hör att dem inte jobbar och det gör mig bara mer arg. Jag jobbar jätte hårt och kommer få minst lika mycket i lön som dem.. För vad? För att tjejerna fnittrar, snackar skit om folk och pussar på dem äckliga bröderna? Blä, liksom. Speciellt den där lilla tjejen, som jag kommer slå snart. På riktigt. Om jag ser henne ute så kommer jag slänga en isboll på henne och skrika: In ya face, bitch!

Hon gör INGENTING! Igår var klockan 05:00 och alla skulle bunta ut (det vill säga, ta bort alla brev från sina boxar och lägga dem i stora blåa lådor) Vad gör den där thailändska h***n? Jo, hon SITTER! Hon sitter i en hel jävla halvtimme och gömmer sig, såklart. Så att ingen ska se henne. Jojo, din lilla äckliga banan.. Såklart att jag blir arg och börjar prata högt så att hon hör. Såklart jag börjar slänga blickar på henne och hennes analöppning till pojkvän. Vad gör de? Jo, de sitter kvar. Blir ännu mer arg och är på väg till chefen. Hej skvallerbyta men vad fan! Jag tänker inte jobba arslet av mig, skada mitt knä, skada min jävla rygg och stressa ihjäl mig för att hinna åka iväg 06:00 så att syrran kan sova en liten stund innan praktiken medan de sitter och får exakt samma summa per timme som mig. Nejnej..

Iallafall.. Chefen älskar mig och min syster. Han säger alltid att vi jobbar hårt och är duktiga. Vi tycker också om honom. Igår insåg jag att jag gillar honom mer. Innan jag hann gå till honom och vara den skvallerkärringen jag har blivit så såg han äckelgruppen och gick dit och började skälla på dem. Den thailändska horan blev som en liten thailändsk hund, med svansen mellan bena. Hej och hopp, hon började jobba. Helt jävla otroligt!

Nu svär jag en hel del men så jävla arg är jag. Det är inget roligt jobb eller lättsamt. En bit av mig dör varje kvart, men jag gör mitt jobb ändå. De har anställt mig med villkor att jag ska jobba och sortera brev. De andra jobbar hårt och gör sitt jobb så vem fan är jag som ska sitta och titta på när andra sliter? Jag hatar att folk saknar respekt för andra människor. Visst, de kanske har ont i ryggen eller är trötta men vad fan? Min syster har ett knäproblem sedan flera år tillbaka men ändå står hon i sju timmar och jobbar! Jag har allvarliga ryggproblem men jag lyckas stå och jobba som ett jävla djur. Min favvis på jobbet är fan över 40 år och har knäproblem men han är den som jobbar mest av oss.

Om inte de jobbar så mycket så kan de väl återvända till sina vanliga jobb. Hon måste väl tjäna mycket bättre natt-tid på horhuset än vad hon gör på jobbet, liksom.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0