Karma.

En sak jag verkligen älskar är karma. Jag ÄLSKAR det.

Det spelar ingen roll hur mycket man försöker komma undan det, hur mycket man fjäskar sig till ett godkännande och hur mycket man än förnekar sina brott. Karma kommer och biter jävligt hårt! Varje gång någon har behandlat mig dåligt så vet jag att denna person kommer få allt tillbaka, någon vacker dag. Vet ni vad? Jag har haft rätt varje gång.

Jag har känt många människor som har på något sätt påverkat mitt liv på ett negativt sätt och jag har valt att låta det vara. Jag har aldrig försökt göra det mer komplicerat, aldrig försökt skapa fler intriger eller dispyter. Jag har varit arg, ledsen, sårad och upprörd för att senare kunna lägga undan det. För jag vet att om jag gör något elakt, något väldigt lågt och barnsligt så kommer jag få betala för det någon dag. Det vill jag inte. Istället försöker jag finna ro i att personen kommer ångra sig.

När jag tänker på alla dessa människor, med deras dåliga energi runt om sig, så inser jag att det måste finnas något så vackert som karma. Det handlar inte om att jag vill att något hemskt ska hända dem, verkligen inte. Men vad de väljer att göra mot någon annan, drabbar dem senare. Jag vet inte om mitt liv är underligt, men så har det varit för mig. Jag kanske inte blir direkt lycklig av att se er alla lida, men någonstans inom mig så finner jag ro.

Jag älskar när folk inser sina misstag och förstår hur de har sårat, bedragit och behandlat någon annan individ. Man inser inte sina handlingar tills de drabbar en själv. Jag älskar karma, just för att det ger vissa personer ett nytt perspektiv.


Speak up!
lollo

jag tror med på karma!

2009-02-13 @ 11:34:46
URL: http://daloatf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0