Praktik.

Jag tror att min praktik blir av rätt så snart. Jag ska bara få tag på handledare och sedan kör jag väl igång. Jag har tjuvkollat lite på hennes schema och insett att hon inte har så mycket SO. Hon är även svenska/engelska lärare och jag tänker inte köra dem, absolut inte. Jag hatade sv/eng lektionerna under min skolgång och jag tänker inte sitta och låta min praktik (där jag ska lära mig) gå i spillo. Hennes schema är dessutom väldigt glest men det kanske är ett gammalt som de ännu inte har uppdaterat?

Jag skulle inte direkt klaga om jag slapp gå varje dag, men om jag känner den skolan rätt (samma som förra praktiken) så är dem väldigt noga med att plåga lärarkandidaterna. Plåga kanske inte är rätt ord, men man får jobba rätt så mycket. Äh, vi får se. Jag ska hoppas på det bästa och det är ändå bara 6 veckor. Jag har ju missat i stort sett en vecka och sedan kommer sportlovet. Så, sex veckor. Det går snabbt, hoppas jag.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0