Torsdag.

Snart helg.. Idag och imorgon kvar. Sedan helg, där jag inte har SÅ mycket planerat men DJ och Evan står på schemat. Det blir väl någon lugn kväll hos dem med lite vattenpipa, planeringar inför London och kanske en film. Dock kommer det bli rätt så stressigt på praktiken idag så helgkänslorna känns rätt så långt bort, haha. Inte så många lärare som kommer vara där och sedan lilla jag. Halvseg, halvsjuk och halvtrött. Ja, jag är helt och hållet halv idag. Att jag sedan tänker på en viss sak alldeles för mycket gör inte saken bättre.

Jag hoppas att det ska gå bra idag, med tanke på att han som ska bedöma mig kommer. De har eget arbete och kan då prata otroligt mycket men jag orkar inte ens bry mig om det. De är barn, de har EGET arbete och ska kunna diskutera med grannen brevid. Visst, så länge det inte blir högljutt men då slipper jag kanske höra mina egna tankar för en gångs skull. Dessutom har jag en vikarie som ska "vaka" över mig eftersom lärarkandidater inte får vara ensamma, vilket jag tycker är otroligt sjukt eftersom jag kan klara av det här själv. Det tyckte min handledare också men tydligen är det regler.

Jag är verkligen trött på vissa saker i mitt liv. Jag har lust att bara koppla bort dessa för en stund, bara en liten stund. Bara så att jag kan slappna av, gå igenom allt själv och ha möjlighet att lägga det bakom mig. Varje dag som går får jag veta mer saker som visar att detta aldrig kommer att fungera. Jag har försökt få det att fungera igen, jag har viljat som bara den men ibland måste man känna sig besegrad. Jag kände mig besegrad igår, och jag orkar inte resa mig en gång till.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0