Hata sharia.

 

Jag fattar inte hur folk tänker ibland, hur gammalt och efterblivet. Jag fattar inte hur det finns människor som vågar leva efter absurda regler. Jag hatar, hatar, hatar, hatar det. Jag kommer ALDRIG förstå hur Gud kan tillåta vissa människor bete sig så äckligt, respektlöst och hemskt. Jag förstår inte hur man kan välja att förtrycka en människa, oavsett kön, etnicitet eller läggning. En människa är en människa, med ett hjärta som dunkar, blod som flyter genom kroppen, en röst som talar..

Filmen är jätte bra men den är väldigt jobbig att titta på. Jag blir bara arg, besviken på mänskligheten. Att man kan följa sharia-lagen idag. 2010. Det är 2010 och vi har människor som stenar folk till döds. Förstår ni hur långt det har gått? I filmen sa de "Gud är stor" och slängde en massa stenar, som om de rättfärdigar för att de smutskastar Guds namn. Jag förstår inte sharia lagen och vill aldrig förstå den.

Det enda jag anser är att alla som följer dem där jävla lagarna och anser att "sharia" är rätt bör brinna i helvetet. För varje sten får man mer heder, sas det i filmen. Då förstår jag väl att de vill slänga så många stenar som möjligt, för heder har de fan inget av.

Jag har aldrig varit mer stolt över att vara kvinna. Vi har fått stått ut med så jävla mycket skit och ändå står vi här, starkare och modigare. Vi kan, vi vill, vi gör det.

Sug på den, sharia- anhängare.


Ni som tänker försvara er med att sharia är den slutgiltiga versionen av Gud, som han gav till profeten Muhammed. Save it, snälla. Människor har förvrängt allt som står och gjort sharia till ett smutsigt namn. Det är inte "Guds ord", utan det är männens ord. Ett sätt att ta ifrån kvinnorna alla sina rättigheter. Det är en sak att följa Guds ord och det är en annan sak att tolka hans ord och utföra tolkningarna, inte orden.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0