Tre filmer.

Jag har hunnit se tre filmer som jag ännu inte har hissat/dissat, hehe.

Första var: Australia.
Nej, och återigen nej. Den VAR sorglig men jag var tyvärr inte på det humöret. Jag hade väldigt höga förväntningar på filmen och blev besviken. Av någon anledning trodde jag att jag skulle sitta med tusentals snoriga servetter, en illröd näsa och Nilen rinnandes över mina kinder. Icke sa Nicke. Men man fick ju njuta av den där hetingen Wolverine, höhö! Filmen handlar om något vackert, egentligen. Om kampen för mänskliga rättigheter, att alla människor är lika värda OAVSETT HUDFÄRG!





Andra var: Avatar.
Som sagt, alltför höga förväntningar. Den var inte så bra som alla sa men BRA var den. Jag kände dock inte att jag ville hoppa ner från åttonde våningen för att mitt liv var så dystert, jämfört med Avatarlivet. Nej. Men man inser ju hur dumma vi är, vi människor alltså. Det sorgliga är att det är inte så långt bort från hur vissa individer är, det vill säga: karaktärerna återspeglar vår omvärld rätt så bra. Jag förstod nog vad folk menar med att man bör se denna film på 3D.





Tredje var: Milk
Småtråkig, seg i början men med ett bra budskap. En äkta historia som berör och får oss människor att tänka efter. Det handlar om Harvey Milk, den första politiker som var öppet homosexuell. Under filmens gång får vi möta alla hinder han och hans homosexuella kamrater fick stå ut med. Gripande film, men jag kan tänka mig att många kan tycka att den blir lite för långtråkig ibland. Men, som sagt, det blir bara bättre.






Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0