Eat Pray Love

Nu har jag läst ut den. Den första boken av de sex styckna jag köpte. Mitt i allt, kaoset, hinner man faktiskt sätta sig ner och läsa en eller flera kapitlar och hamna i en annan värld.

Som sagt, Eat Pray Love, tror jag den hette haha.. Det är en filmatisering som kommer ut nu i oktober. Jag har lovat mig själv att gå och se den. Det är med Julia Roberts, en av de vackraste kvinnorna (och naturligaste) som finns. Den var inte SÅ bra som jag hade hoppats på för alla som känner mig vet att hur mycket jag än har att göra kan läsa ut en bok på 2-3 dagar, beroende på tjockleken. Denna bok tog ett litet tag för mig, faktiskt men det kan bero på att den var VÄLDIGT filosofisk. Tusen tankar flödade i mitt sinne och jag grubblade. Ja, jag GRUBBLADE på grund av en bok.

Det fanns väldigt fina och vackra stycken i boken som verkligen fick mig att förstå ett djupare innebörd. Det var ett stycke som jag älskade otroligt mycket. Det handlade om själsfränder. Hon, huvudrollen Liz, ansåg att det enbart finns en endaste själfrände för en. Att denne David var kanske hennes. Hennes vän förklarade det så vackert, något JAG alltid har tyckt. En själsfrände är inte någon som du sys ihop med, utan det är flera människor som vandrar in i ditt liv, lär dig något och vandrar vidare. Det finns tusentals själsfränder för olika saker, för olika uppgifter och det gäller att förstå innebördet av varje människas spår.

Ja, jag rekommenderar er att läsa den, såklart. Den står inte högt på min lista men det är en bok jag kommer vilja ha i bokhyllan enbart för att plocka ut mina favoritcitat och få tillbaka den förståelsen om livet jag en gång fick när jag läste den för första gången.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0