Dag 19 - Detta ångrar jag.

Det finns en hel del jag ångrar i mitt liv men jag har lärt mig att blicka framåt. Hela tiden. Det som är meningen med allt man gör i livet är att man ska lära sig. Så det är det jag har gjort nu. Lärt mig. Ordentligt. Jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden och tagit andra beslut än vad jag har gjort. Det är jag som får leva av konsekvenserna och det är livet. Som vuxen iallafall.

Det jag har lärt mig är att allt har sin orsak, att allt händer av en anledning. Det som har hänt mig och det som jag alltid kommer att ångra har lärt mig att uppskatta, att älska, att hedra, att beundra och att aldrig ta något för givet. Det är vad jag har lärt mig och den kunskapen kommer jag bära med mig resten av mitt liv.

Jag är nöjd, mer än nöjd, med mitt liv just nu men jag önskar ändå att jag hade agerat annorlunda med dig. Nu blickar jag framåt istället.

Framåt - för det är där det är ljust.


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0