Dag 9 - Min tro.

Min tro har inte direkt varit en hemlighet för er, min omgivning och för alla andra. Jag har alltid ett kors på mig och numera även ett kors tatuerat. Den gjorde jag i Jerusalem när jag gjorde min pilgrimsfärd. För mig är min religion verkligen det som har räddat mitt liv.

Jag har inte alltid varit troende och det fanns en period då jag tvivlade på Gud. Tills Han gav mig ett tecken om att han vakade över mig. Psaltaren 91:11 var ett budskap som än idag betyder väldigt mycket för mig och som har fått mig att ta varje dag som det kommer. Jag blir faktiskt glad av min religion och min tro för det stärker mig och vad jag än gör i livet vet jag att Gud står där och väntar på mig. Jag har full förståelse för att människor ser ner på religion idag men jag anser att det har gett mig väldigt mycket. Mycket mer än vad jag någonsin trodde och det har gjort mig mycket starkare. Någon gång kommer jag förenas med Gud och den tanken gör mig lugn. Jag är inte perfekt, långt ifrån, men Han älskar mig. Oavsett vad.



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0