Frukost.

Den viktigaste måltiden under HELA dagen är frukost. Jag älskar frukost men är så himla dålig (läs:lat) på att göra det. Men jag ska skärpa mig och se till att åtminstone få i mig ägg, grönsaker och någon kalkonbit eller så. Skärpning!

När jag ändå är i farten och skriver om frukost kan jag lika gärna säga det nu; det är jätte viktigt att man äter 5 gånger om dagen. Det låter VÄLDIGT mycket men det betyder att ni ska äta frukost/lunch och middag och under två tillfällen (jag brukar göra mellan frukost/lunch och sedan mellan lunch/middag) äta ett lätt mellanmål. Det kan vara en frukt, en näve nötter eller en liten macka. När ni svälter era kroppar, det vill säga inte äter som ni ska, bidrar det till att kroppen går in i "urminnesperioden", det vill säga att den spar på fettet för att den tror att det inte finns mat längre. Detta gör att ni inte alls går ner i vikt; ni bara ser till att nedbrytningen av fett går mycket långsammare.





Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0