Lite frågor..

Min bästa vän är alla.. nej, men haha, det är väl mina systrar egentligen men även Domaren. Domaren är ju även min själsfrände så det kanske blir orättvist att han får ta över denna titel också. Nej men, jag har haft turen att ha många "bästa" vänner, jag har ju en hel del vid sidan om också men de som jag skulle offra allt för är ju mina systrar och Domaren. 
När jag borstar tänderna
lovar jag mig att borsta bra, långsamt och köra tandtråd efteråt.. Istället blir det snabb borstning för att kunna dunsta in i sängen.

När jag lagar mat stressar jag alltid ihjäl mig.

Jag är rädd för ångra saker, att känna en enorm tomhet inom sig när man är gammal och grå och ångrar sitt liv. Det finns saker jag ångrar idag, saker jag har GJORT och som jag önskar att jag gjorde ogjort men jag bearbetar det. Men det är också en jobbig tanke att ångra saker man INTE gjorde, det är det jag fruktar. Att komma på vid 70 års åldern att man inte levde.

Den värsta känslan är när man förlorar någon eller ens tänker tanken.

Den bästa känslan är allt som gör en lycklig ända in i ryggmärgen. Små saker, vardagliga saker, kan skapa en sån enorm lycka i hela kroppen. Det är något jag inte riktigt förstår men man ska njuta av dem, verkligen stanna upp i den stunden och bara andas in lyckan.

Jag är bäst på att förstöra great moments. Jag tror alltid det värsta om allting så om jag tänker på något bra, roligt, trevligt och sånt så börjar jag automatiskt tänka på allt hemskt som KAN hända. Att man blir rånad, våldtagen, slagen, misshandlad på värsta sättet, överkörd etc...

Jag är sämst på koncentrera mig under en längre tid, komma ihåg saker (om jag inte skriver upp det; har stenkoll på post-it do to list!), att trösta människor är jag ytterst dåååålig på!

Jag lyssnar på naturen. ÅH! Love it!

Jag pratar sällan, iallafall när jag är med främlingar. Jag brukar avvakta ett tag, se hur läget är. Jag tar en lång tid på mig att känna mig bekväm med människor men efter det går det inte att få mig att vara tyst!

Jag tycker om människor som ger mig positiv energi!

Kärlek är Domaren, vår framtid som han har gett mig.

I somras var jag hemma och ruttnade. Blä på förra sommaren, denna hoppas jag blir bättre!

Sist jag grät var ett tag sedan..

När jag vill tänka brukar jag bara stirra in i tomma intet och gå in i mina tankar. Problemet är att jag har varit så upptagen att jag inte har hunnit tänka så mycket. Men jag älskar att bara vara, att tänka.

När jag bakar brukar jag tappa suget när allt är klart.

Just nu tänker jag på att jag är hungrig trots att jag har ätit, att jag har packat ner allt inför imorgon och saker som jag måste se till att ordna till jobbet/träningen imorgon.

Idag har jag insett hur mycket sorg det finns i varje människa, en sorg som inte visas för alla.

Ikväll ska jag sova.

Imorgon kommer jag trött, men ändå glad. Även om alla är hyyyysteriska över Alla hjärtans dag så är det ändå en fin tanke. Absolut, man ska visa en person att man bryr sig om den varje dag men varför ska man gnälla över en dag som handlar om att bry sig om andra människor, att visa uppskattning, att älska och en dag som handlar om KÄRLEK? Varför hata?

Min mobiltelefon är alltid nära till hands.

När jag vaknar på morgonen lovar jag mig själv att sova tidigare nästa dag.

Om jag var ett djur skulle jag vara ett vilt djur.. Vet inte riktigt vilken. Jag har inte grubblat kring det så mycket. Något som är vackert, fri, snabb och som inte dödas av andra djur, hahaha. 

 

God natt!

PS; lista är såklart tagen från Jessica Limont, en blogg jag läser väldigt ofta! :)

 



Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0