Barnmorskan.

Så, då var det klart. Blodprov och allt annat. Jag vägdes, mättes och så fick vi lyssna på sötnosens hjärta igen! Åh, blir så varm inombords. Vi hörde hjärtat slå rätt så snabbt men hon flyttade på sig hela tiden så barnmorskan fick "jaga" henne, haha. 
 
Det enda jag måste göra är att ändra på mina matvanor då jag hade högt sockervärde eller vad det nu än kallas och börja äta rätt, det vill säga mer rutiner. Det kan gå en hel dag utan att jag har ätit och sedan kan jag äta en hel glasslåda. Nej, ändring på det för om det är något jag vill undvika så är det graviditetsdiabetes. BLÄ! Sedan bör jag hålla koll på vikten, jag har redan gått upp 8 kg! Det är tre månader kvar och ja, jag vill inte gå upp mer än 12 kg faktiskt. Jag tror inte det kommer att gå men men.. Vi får se! 

En annan sak jag måste börja göra är att vila när jag får sammandragningar. Nu får jag inte såå många, ungefär 2-3 per dag, men man ska alltså lägga sig ner och ta det lugnt när man gör det. 
 
Åh, längtar till april! 
 
 
 
 
Inget mer av detta då! :(
 


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0