Varför skulle det kännas fel?!



Läste Blondinbellas blogg och eftersom jag är sängliggande och uttråkad reagerar jag på detta. Varför vågar man inte ha en svensk flagga?! Vad är det för struntprat? Ha flaggan, vem fan bryr sig?! Signalerar vad? Att man är svensk och stolt? 

Sverige är ett utav de bästa länderna som finns! Jag är så stolt över att bo här, att min dotter föddes och ska växa upp här. Jag kommer ha en svensk flagga, även om jag är stolt över mitt ursprung så är jag också svensk. 

Sjung nationalsången på avslutningar, var i kyrkan på julen, ha pepparkaksgubben kvar. Det är faktiskt få invandrare som bryr sig om dessa bagateller. Det är svenskarna som i det här fallet överdriver och menar att "alla ska känna sig välkomna" men vad fan, ska man glömma bort sin egen kultur för att tre personer känner att de inte kan få vara med? 

Kommer man till ett annat land som accepterar en för den man är och som låter alla utöva sin kultur och religion helt fritt, då tycker jag att man anpassar sig efter landets traditioner också. Så snälla, hissa upp svenska flaggan nu. 


Speak up!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0