Sysselsättning.




Jag hatar verkligen amningsnappen, den är så krånglig och besvärlig. Jag avundas alla kvinnor som bara tar fram tutten och ger till sitt barn. Min dotter kunde inte greppa redan från början och med tanke på allt annat med evighetsmjölkstockningen så förstår jag henne. Äh, några månader kvar. Det stör mig inte så men det känns som om amningen har varit extra besvärligt för mig. Innan allt såg jag fram emot det, jag tyckte att det var mysigt att sitta och titta på henne men nu gör det bara ont... Tur att jag har läkartid på torsdag! 

Jag kokar även alla nappar hon har, jag har hopp om att hon någon dag ska lära sig! De fungerar som mute-knapp, så det skulle underlätta en hel del. Har ni några tips? 

Well, nu har jag gnällt en massa. Tur att man glömmer bort allt så fort de ler eller tittar på en som om man vore hela deras värld. 


Speak up!
Mima

Kämpa på med nappen, min plutt vägrade också ta den men nu fungerar det ganska bra. Han har svårt att ibland hantera den och jag får hålla den till honom men många gånger tar han den jättebra! Skönt när man är ute och de gråter och bara vill ha tröst

Svar: Vad skönt att höra att det finns hopp! Det skulle underlätta så mycket och så skulle jag slippa vara en levande napp, haha! Det är allt jag är för henne just nu - napp och mat. :) Mima, du borde skaffa blogg och uppdatera också! Hur gammal är min blivande svärson? :)
Milazlatnikova.

2014-05-28 @ 13:58:51
Julia G

Haha jag slås av hur lik Victoria är Isabelle.
Issan tog inte nappen förens 5.5 månader. Nuk tog hon tillslut, tips att köpa olika märken och testa sig fram...
Mina bröst dog och dog igen!
Napp, mat och snutt hela dagarna (de första 3 månaderna).
Det blir bättre!!

Som jag förstår det är det även jobbigt med vagnen ibland?
Isabelle grät ganska ofta när hon skulle åka vagn de första månaderna. Hade alltid bärselen under vagnen så tog fram den när hon inte kom till ro... Funkade 9 av 10 ggr.

Btw är Victoria är såååå söt!!
Ha en trevlig helg! Kramar

Svar: Haha, är det sant?! De har pratat utan att vi vet om det!! :) Ja, nappen... Känns som att det är en omöjlig sak just nu, men vi kämpar på! Hoppas verkligen att hon tar den!

Dina bröst med? Vaddå, vad hände? Har fått antibiotika nu så det ska jag få testa i 10 dagar! Håller tummarna nu för man orkar inte! Kan man inte bara få ha det bra efter 9 månaders graviditet och en förlossning?!

Ja, vagnen.. Bilbarnstolen funkar prima, men inte liggdelen. Jag har bärselen hemma men borde börja använda den. Jag tror att hon kommer gilla den.. Hon vill se ut!

Tack Julia! :) Du får komma förbi med sötnosen din! :)
Milazlatnikova.

2014-05-30 @ 22:12:09
Julia G

Ja, typiskt skitungar... Pratar bakom ryggen på oss.

Jag fick sår på bröstvårtorna (blödde och varade en del) så hade jag mjölkstockning i omgångar... Dock ej så allvarligt att antibiotika sattes till. Usch! Krya krya!!

Kan säga att de tre första månaderna kändes det som det enda vi gjorde var tutta och sova i min famn. Sen blev det bättre :)).
Jag ammar fortfarande (9 månader senare) 2-3 ggr/dygn, det trodde jag aldrig när jag var i ditt läge. Haha!

Prova att ta med bärselen nästa promenad. Extra tröja och byxor and you are ready to go!

Vi flyttar om en vecka närmre Sundbyberg. Du, dallret och lillsessan är välkomna när vi fått lite ordning.

Kram och pussa lillan!

Svar: Åh, du ammar fortfarande! Jag ska erkänna att jag funderar på att sluta! :( Om inte antibiotikan hjälper så kommer det nog bli så för fyra veckor av detta har varit krävande!

Ja, Carin sa det! Skulle vara superkul, då kan man prata om allt! Carin kommer ha såååå kul! :)
Milazlatnikova.

2014-05-31 @ 16:37:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0